WebSzakács

Nos, vegyük sorban: ---| Szakács - az nem vagyok, nem tudok, de szeretek főzni és szoktam is ---| Informatikus - az sem vagyok, de annak készültem ---| Bankár - nos... ez akartam lenni a legkevésbé, de miből telne a kulináris kalandokra?!;)

Számláló

Tejfölös Pikáns Csirkemell

2009.07.13. 12:22 | webszakacs | Szólj hozzá!

Címkék: főzés hús sós csirkemell

Nos, a technikai szünet alatti antifőzés nem volt állandó.

A fent nevezett étket már többször láttam-kóstoltam éttermekben, de nekem valahogy mindig túl szójaszószos volt.

Az az érzésem, hogy sokan a pikáns fokmérőjeként a merőkanalat használják, amiből nincs fél.

Meg hát tudjuk... pikáns minden ma, ami nem a nokedlis-paprikás-húsleveses vonalon készül el.:)

Tejfölös pikáns csirkemell

Hozzávalók:

  • 2 egész csirkemell (kisétkűek, bulémiásak, próbálkozós-tesztelők 1-ből is csinálhatják, akkor a további hozzávalókat felezni kell:) )
  • 2 fej vöröshagyma
  • 4 dl tejföl
  • őrölt bors
  • worcester szósz
  • szója szósz

Elkészítés:

A hagyma a szokásos felkockázós megpiritós rituálén megy át.
Erre jön a kockázott, vagy csíkozott csirkemell. Vigyázzunk, hogy ne hagyjunk túl nagy darabokat benne, mert hülyén néz ki és nem utolsó sorban nyers marad, vagy később lesz kész. De inkább nyers marad:)

Amikor a csirkemell minden része fehér, akkor jöhet rá ízlés szerint a szója és a worcester szósz.

Tudom, tudom... én is utáltam a receptekben az "ízlés szerint", "lehelletnyi", "szokásos mennyiségű" jelzőket...

De erre tényleg azt tudom mondani, hogy ízlés szerint. Javaslatom, hogy kevéssel kezdjük, az úgy is elég a húsnak (1-1 evőkanál). Azután jöhet rá a bors.

A borsot célszerű valamilyen örlővel frissen, ott és akkor "elkészíteni".
Amikor a csirke teljesen átsült (=> fakanállal szét lehet nyomni:) ), akkor jöhet rá a tejföl, amivel készre kell forralni.

Itt már kóstolgatható a majdnem kész étel, és pótolható az esetleg kevésnek ítélt szószok valamelyike.

Jó étvágyat!

 

WSz

A bejegyzés trackback címe:

https://webszakacs.blog.hu/api/trackback/id/tr121243303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása